Alertsia voi käyttää muun muassa omasta yrityksestä käydyn keskustelun, kilpailijoiden tai toimialan seuraamiseen, sivulle viittaavien linkkien seuraamiseen (tällöin hakusanaksi laitetaan sivun url) tai muuten vain kiinnostavien aihealueiden seuraamiseen. Lisää vinkkejä eri käyttötapoihin voit lukea täältä.
Itse tutustun työkaluun ensimmäistä kertaa, tätä ennen olen käyttänyt muutamaa muuta mediaseurantatyökalua. Alkuun pääseminen tuntuu olevan vaivatonta: määrittelen hakusanan (kentässä voi käyttää samoja symboleita kuin Googlen normaalissakin haussa hakua tarkentamaan) ja asetan kuinka usein haluan vastaanottaa ilmoituksia. Valitsen myös mistä lähteistä ja millä laajuudella sanaa haetaan. Google lupaa lähettää tulokset antamaani sähköpostiosoitteeseen.
Toivottavasti Google Alerts toimii luotettavammin |
Asetin hakusanaksi nyt alkuun muutaman kiinnostuksen kohteisiini liittyvän sanan. Laitoin ilmoitustiheyden asetukseksi 'kerran päivässä', joten tuloksia en ole vielä saanut. Odotan mielenkiinnolla miten käyttökelpoiseksi työkalu osoittautuu ja raportoin myöhemmin millaisia tuloksia sain aikaiseksi. Ainakin hakujen asettaminen oli helppoa!
Joko olet saanut tuloksia?
VastaaPoistaOlisi mielenkiintoista kuulla, miten Google Alerts toimi suhteessa muihin käyttämiisi mediaseurantatyökaluihin.
VastaaPoistaNiin minäkin!
PoistaMistä muuten kuvat? Onhan oikeudet?
VastaaPoistaNäyttää että aika heikosti, esim. meidän brändisanalla tulee vaan muutama tulos viikossa jostain random portaaleista... Mediaseurantatyökalun takia tiedän, että mainintoja on enemmänkin. Jotenkin Google Alerts ei vakuuta ihan täysin tehokkuudellaan.
VastaaPoistaKuvat on itse ottamiani, tässä postauksessa käytetty Thaimaan Koh Samuilta.