torstai 21. helmikuuta 2013

5 + 1 kohtaa konversion parantamiseksi

Matkustan vapaa-ajallani paljon ja yksi olennainen osa matkalle valmistautumista on majoituksen varaaminen. Jos ei oteta huomioon isoja varaussivustoja kuten booking.com tai hotels.com, hotellien omat varaussivut ovat yleensä aika... mielenkiintoisia. (Mikä sisänsä on hassua, koska isot varaussivustot veloittavat niiden kautta tulleista varauksista sievoisen siivun, kun taas majoitusliikkeen oman sivun kautta tulleista varauksista komissiota ei luonnollisestikaan peritä).

Bardolino ilta-aikaan

Kävimme viime kesänä Italian Gardajärvellä ja halusimme yöpyä pittoreskissa Bardolinon kylässä järven rannalla. Hotelliksemme valikoitui ihana Arca & Ca Mure, joka ei ihanuudestaan huolimatta ole ehkä riittävästi panostanut nettisivujensa suunnitteluun.

Viisi kohtaa, joilla hotelli todennäköisesti voisi parantaa sivustonsa konversiota:

  1. Varauslaatikko on muuhun sisältöön nähden huomaamattomasti vasemmassa reunassa. Tämän voisi tuoda keskeisemmäksi ja näkyvämmäksi osaksi sivua. Varauslaatikossa voisi myös lukea 'Reserve a room' tai muuta vastaavaa, jotta sen tunnistaisi varauslaatikoksi. 
  2. Sivulla alhaalla on TripAdvisor -badge. Tämän voisi tuoda enemmän esiin siten, että tilalle laitettaisiin widget jossa annetut arvostelut näkyisivät kävijälle. Tämä toisi luotettavuutta (jos arviot ovat hyviä) ja useampi kävijä siirtyisi varaamaan. 
  3. Sivuilla olevaa muuta informaatiota (mm. 'Garda Holidays') tulisi vähentää reilusti ja jättää vain olennaisin ja houkuttelevin infomaatio hotellista. 
  4. Sivulla oleva yhteydenottolomake on nimetty hieman hassusti ja se sijaitsee oudossa kohtaa. Tämänkin voisi tuoda selkeämmin esiin. 
  5. Kun haun sitten tekee, eteen aukeaa pitkä lista vapaana olevia huoneita ja hintoja. Kävijä joutuu raapimaan päätään ainakin viisi minuuttia, ennen kuin ymmärtää mikä huoneista olisi paras vaihtoehto. Sivua kannattaisi yksinkertaistaa reilusti. Hyvää oli se, että heti tämän stepin jälkeen pääsi täyttämään matkustajatietoja ja maksamaan. 
+ 1 Näiden seikkojen lisäksi konversiopisteiden ja -mittauksen tulisi tietenkin olla myös kunnossa. 

4 kommenttia:

  1. Minä olen ihan samaa mieltä. Nämä hotellien sivut ovat yleensä tosi hähmäsiä, joten tosi paljon selkeämpää on varata esim. hotels.comin kautta - sääli! :)

    VastaaPoista
  2. Mirka, sinulla on ihanan tiiviitä ja hyviä postauksia, näitä on ilo lukea!

    VastaaPoista
  3. Hanna: niimpä! Kaisa: kiitos kiva kuulla :)

    VastaaPoista
  4. Kohta 2. on muuten usein unohdettu. Ei ole sama missä käyttää mitäkin TripAdvisor badgea!

    VastaaPoista